מכתבים
תשע"ד, שבט - ידגר אראלה
אחד מהמנחמים אותי לאחר פטירת אימי, מוותיקי המושב, סיפר שאחד מבני המושב יצא לצבא וחזר בלי כיפה (או קרוב לזה, לא בטוחה...) . הייתה התלבטות אם להרשות לו להיות בן ממשיך של הוריו אם לא. היו אנשים שהביעו התנגדות נחרצת. ואז אביך עמד על כך שלא ידחו אותו ויאפשרו לו לשוב וקבע בכך תקדים שבני המושבניקים יישארו במושב גם אם הם לא ממשיכים בדרך אבות.
האיש הזה חובש כיפה, מקפיד ללכת לבית הכנסת, ילדיו גרים במושב, חלקם נשואים לבני המושב ושומרים מצוות ונכדו הוא היום רב בישיבה גבוהה.
לא אצל כולם זה כך, אבל גם אלו שלא - שומרים על קשר ועל כבוד ליהדות. אני יודעת שיש לזה מחירים לא פשוטים. אבל יש גם רווח.
וזה מעיד על גישתו של אביך.
לפני שבוע באנו לכמה ימים לפנות את בית הורי, כי אחייניתי נכנסת לגור שם. בדיוק אז היה "ערב נוסטלגיה" שבו ספרו על ההיסטוריה של שדה יעקב, בעזרת תמונות ישנות שאספו מבתי החברים, כפרידה מאחד מראשוני "ילדי" המושב שעבר לדיור מוגן. לא הייתה מוזיקה, רק סיפורים ומצגות, אז הלכתי לשמוע. "חתן האירוע" היה בכיתה של אביך.
אחד מחברי כיתתו סיפר על אירוע מעניין. באותם ימים, אם היה צריך להתגייס לעבודה דחופה במשק, ההורים לא שלחו את הילדים ללמוד. באחד המקרים קבעו לתאריך מסוים טיול כתתי. אבל בדיוק אז חל קטיף התירס ואביו של אחד התלמידים לא יכול היה להסתדר בלעדיו והודיע שלא יצא לטיול.
אביך אמר לאביו שהתלמידים כולם יעזרו בקטיף ואז כולם יטיילו. וכך היה. כל הכיתה התגייסה לקטיף, ולמחרת כולם - לרבות בנו של אותו חקלאי - יצאו לטיול.
יפה, חכם וחינוכי, נכון?
חזרה למכתבים